300x250
반응형

사회체육 논문초록 영문초록 Abstract 샘플 본문 부분입니다.







영문초록을 준비하시면서  참고를 하실 수 있도록 번역라인21에서 자료를 제공 하고 있습니다.

영문초록 논문초록 Abstract 견적의뢰

국문영문

셋째, 사회체육 현장실습은 “행함”과 “배움”이 부조화를 이룬 실습이었다.

현장실습의 문제는 4가지 측면에서 살펴볼 수 있다. 우선적으로 현장실습에 대한 인식부족으로 실습생들은 현장실습에 대해 인식하고 있었던 것과 실제에서 차이가 났다. 다음으로 현장실습이 지나치게 수요자 중심이었다. 이것은 실습 참여 유형을 통해 알 수 있다. 실습참여 유형은 모든 실습생이 “순수형” 현장실습을 행하고 있지 않음에도 불구하고 “자원지도자형”과 “아르바이트형” 현장실습과 별다른 차이 없이 이루어지고 있었다.

셋째로 현장실습의 체계적 운영 부재를 들 수 있다. 이는 일관성 없는 실습운영, 체계적인 장학의 부재, 잘봐주기식 평가에서 극명하게 드러나고 있었다.

마지막으로 대학과 현장의 무관심이다.

실습담당교수의 관심 결여와 이론중심의 대학교육은 실습생들이 현장실습에서 이론과 실제의 차이를 경험하게 하였다.

Third, field practice was characterized by disharmony between "doing" and "learning" in social physical education.

The problems with field practice were investigated in four aspects. First, the student teachers lacked awareness of field practice and thus were faced with differences between what they were aware of and what they experienced on the field. Second, field practice was too inclined toward users, which was also confirmed in the types of practice participation. Although none of the student teachers did "pure" field practice, it is not much different from "volunteering instructor" and "part-time" field practice.

Third, there was absence of systematic operation of field practice, which was clearly revealed in inconsistent practice operation, absence of systematic encouragement of study, and patronizing scores.

Finally, the colleges and the field offered no interest.

The practice professors showed no interest, and the college education was based on theory. Thus the student teachers experienced differences between theory and practice.

영문초록 논문초록 Abstract 견적의뢰








300x250
반응형
  • 네이버 블러그 공유하기
  • 네이버 밴드에 공유하기
  • 페이스북 공유하기
  • 카카오스토리 공유하기